Lorem ipsum dolor sit amet, movet iisque luptatum per ut. Duo te sonet accusata sadipscing, mollis dissentiet an eam, te qui brute apis.








K ovládání brzdy a plynu slouží jedna ovládací páka. Páku ovládáme pravou rukou.
Ovládací páka, je umístněná těsně vedle tunelu vozu čímž ve voze nezabírá téměř žádné místo.
Toto ovládání maximálně respektuje interiér vozu a má nulové nároky na úpravu přístrojové desky.
Plyn přidáváme pohybem ovládací páky směrem k zadním sedadlům. Brzdíme přitlačením páky směrem k přístrojové desce. Při uvolnění ovládací páky se sama vrátí do neutrální polohy.
Ruční ovládání je navrženo s ohledem na maximální materiálovou stálost provedení (pomocí pevných pák), což zajišťuje dlouhodobou stabilitu nastavení a bezporuchový provoz.
– Ruční ovládání má úplnou aretaci brzdy (aretace smí být využita pouze k zajištění krátkodobého stání,
ale nesmí být použita jako parkovací brzda!).
– Přenos ovládacích sil je uskutečňován pomocí pevných pák.
– Při maximálním zabrzdění je vždy zajištěna dostatečná vzdálenost mezi ovládací pákou a přístrojovou
deskou.
– Ovladatelnost vozu standardním způsobem zdravou osobou je neustále plně zachována.
Ruční ovládání je možné používat ve vozech s automatickou převodovkou (a to v typech zajišťujících necouvnutí vozidla při odbrzďování při rozjezdu do kopce), případně ve vozidlech s manuální převodovkou, které jsou vybaveny elektronickou spojkou, která zamezuje nechtěné couvnutí vozu při odbrzďování při rozjezdu do kopce (například: „AOSP-CNG-2“ – tento typ zajišťuje při odbrzdění okamžitý odskok spojky do záběrového momentu).
Systém konstrukce a výroby firmy Jan Píbal – JP SERVIS úspěšně prověřované a stále zdokonalované v praxi již od roku 1998.
Soubory ke stažení:
pros-riz-jps-univ-01.pdf