K ovládání brzdy a plynu slouží pouze jediná páka, která má částečnou aretaci. Ovládání páky je možné levou, případně pravou rukou (dle přání a schopností řidiče). Ovládací páka je umístněná pod volantem (montáží ručního ovládání pod volant, je polohování volantu zablokované). Ovládání maximálně respektuje interiér vozu a má nulové nebo minimální nároky na úpravu přístrojové desky.
Stlačením páky směrem k pedálům brzdíme a přitažením k volantu přidáváme plyn. Při uvolnění ovládací páky se sama vrátí do neutrální polohy.
Ruční ovládání je navrženo s ohledem na maximální jednoduchost a materiálovou stálost provedení (pomocí pevných pák), což zajišťuje dlouhodobou stabilitu nastavení a bezporuchový provoz.
– Zařízení je přimontováno ke konzoli nosníku řízení vozu. – Přenos ovládacích sil je uskutečňován pomocí pevných pák. – Při maximálním zabrzdění je vždy zajištěna dostatečná vzdálenost mezi ovládací pákou a přístrojovou deskou. – Ovladatelnost vozu standardním způsobem zdravou osobou je neustále plně zachována. – Ovládání je vhodné do vozů s automatickou i klasickou převodovkou.
Systém konstrukce a výroby firmy Jan Píbal – JP SERVIS úspěšně prověřované a stále zdokonalované v praxi již od roku 1998.